بخشهای اصلی
| تاریخ ارسال: 1401/10/21 |
چکیده
عنوان: بررسی میزان اثربخشی آموزشهای تابعی ویژه کشاورزان کم سواد مرد روستایی
زمینه: سوادآموزی
نوع طرح: کاربردی
تاریخ اجرا: ۸۵-۱۳۸۴
محل نگهداری: سازمان نهضت سوادآموزی
محقق: فریبا دادگرانفر
ناظر: علی ابراهیمیان هادی کیاشری
کلید واژههای فارسی: آموزشهای تابعی کشاورزی - آموزش بزرگسالان – اثربخشی آموزشی – ارزشیابی آموزشی
اهداف کلی طرح
بررسی میزان اثربخشی آموزشهای تابعی کشاورزی در زمینه توانمندسازی کشاورزان روستایی از طریق آموزش و ارائه روشهای صحیح کشاورزی و توسعه آگاهیهای کاربردی آنان و نیز غنیسازی محیطهای آموزشی مراکز یادگیری
سؤالات تحقیق
۱-آیا طرح آموزشهای تابعی کشاورزی توانسته است مهارت کشاورزان را در استفاده از روشهای صحیح کشاورزی افزایش دهد؟
۲-آیا طرح آموزشهای تابعی کشاورزی متناسب با نیازها و مسائل مبتلا به کشاورزان روستایی برنامهریزی شده است؟
۳-نظر و دیدگاه آموزشیاران نسبت به طرح آموزش های تابعی و محتوای کتابهای درسی و فیلمهای آموزشی چه میباشد؟
۴-در اجرای بستههای آموزشی طرح آموزشهای تابعی، آموزشیاران و مجریان طرح با چه مشکلاتی مواجه بوده اند؟
۵-در برنامهریزیها و فرآیند آموزشهای تابعی کشاورزی، اصول آموزش بزرگسالان تا چه حد مد نظر بوده و رعایت شده است؟
نتیجه گیری
از جمع بندی اطلاعات حاصله از این تحقیق نتایج زیر حاصل میشود:
۱-طرح آموزش های تابعی توانسته است از طریق آموزش روشهای صحیح کشاورزی در توانمند سازی مخاطبان تاثیر زیادی داشته باشد.
۲-آموزشهای ارائه شده در افزایش مهارت حرفهای مخاطبین (آموزشگیران) تاثیرگذار بوده است.
۳-آموزشهای ارائه شده مهارت مخاطبین را در زمینه مبارزه با علفهای هرز افزایش داده است.
۴-آموزشهای ارائه شده مهارت مخاطبان در خصوص راههای زراعی مبارزه با علفهای هرز را ارتقاء بخشیده است.
۵-برنامههای آموزشی اجرا شده مخاطبان را با روشهای صحیح آبیاری آشنا کرده است.
۶-مخاطبین پس از گذراندن آموزشها با ویژگیهای مواد غذایی پرمصرف و کممصرف آشنا شدهاند.
۷-آموزشهای ارائه شده مهارت در روشهای صحیح مصرف کودهای ازت دارو دارای روی را در مخاطبین ایجاد کرده است.
۸-مخاطبین پس از گذراندن دورههای آموزشی با نحوه کاشت، آبیاری، آفتها و زمان برداشت محصول پسته آشنا شدهاند.
۹-آموزشهای ارائه شده در خصوص توسعه و گسترش دانش و آگاهیهای مخاطبان تاثیر زیادی داشته است.
۱۰-برنامههای آموزشی توانسته است دانش حرفهای آموزشگیران را افزایش دهد.
۱۱-آموزشهای ارائه شده با نیازهای حرفهای مخاطبین (آموزشگیران) تناسب زیادی داشته است.
۱۲-مطالب درسی ارائه شده برای آموزشگیران مفید بوده است.
۱۳-بستههای آموزشی در کاهش مشکلات حرفهای و شغلی آموزشگیران تاثیرگذار بوده است.
۱۴-در برنامه ریزی های آموزشی صورت گرفته به نیازهای واقعی مخاطبین توجه زیادی شده است.
۱۵-آموزشهای عملی ارائه شده متناسب با نیازهای مخاطبان بوده است.
۱۶-برنامههای آموزشی تابعی موفق ارزیابی شده است.
۱۷-اجرای طرح آموزشهای تابعی در توسعه و گسترش دانش و آگاهیهای کاربرد آموزشگیران تاثیر زیادی داشته است.
۱۸-اجرای طرح آموزشهای تابعی در غنی سازی محیط ها و فضاهای آموزشی مراکز تاثیرگذار بوده است.
۱۹-آموزشهای علمی ارائه شده متناسب با نیازهای حرفهای آموزشگیران بوده و در کاهش مشکلات شغلی آنها تاثیرگذار بوده است.
۲۰-انتظارات آموزشگیران تا حد زیادی برآورده شده است.
۲۱-مطالب درسی ارائه شده جدید و تازه بوده است.
۲۲-اهداف آموزشی پیشبینی شده برای طرح آموزشهای تابعی تا حد زیادی تحقق یافته است.
۲۳-از وسایل کمک آموزشی استفاده بهینه صورت گرفته است.
۲۴-فیلمهای آموزشی به نمایش در آمده طی برگزاری دورهها در ارتقاء سطح دانش حرفهای آموزشگیران و کاهش مشکلات آنها تاثیرگذار بوده است.
۲۵-امکانات و تجهیزات کافی برای اجرای کامل بستههای آموزشی در سطح برخی از مراکز وجود نداشته است.
۲۶-در سطح برخی از مراکز از وسایل کمک آموزشی به حد کفایت استفاده نشده است.
۲۷-زمان پیشبینی شده برای آموزشها کافی نمیباشد.
۲۸-فرصت بیان تجربیات حرفهای در کلاسها برای مخاطبین تا حد نسبتاً زیادی فراهم شده است.
۲۹-محتوای بستههای آموزشی برای مخاطبان دارای جذابیت مطلوب بوده است.
۳۰-آموزشگیران از طرح آموزشهای تابعی رضایت کافی داشتهاند و انتظارات آنها تا حد زیادی برآورده شده است.
عنوان: بررسی میزان اثربخشی آموزشهای تابعی ویژه کشاورزان کم سواد مرد روستایی
زمینه: سوادآموزی
نوع طرح: کاربردی
تاریخ اجرا: ۸۵-۱۳۸۴
محل نگهداری: سازمان نهضت سوادآموزی
محقق: فریبا دادگرانفر
ناظر: علی ابراهیمیان هادی کیاشری
کلید واژههای فارسی: آموزشهای تابعی کشاورزی - آموزش بزرگسالان – اثربخشی آموزشی – ارزشیابی آموزشی
اهداف کلی طرح
بررسی میزان اثربخشی آموزشهای تابعی کشاورزی در زمینه توانمندسازی کشاورزان روستایی از طریق آموزش و ارائه روشهای صحیح کشاورزی و توسعه آگاهیهای کاربردی آنان و نیز غنیسازی محیطهای آموزشی مراکز یادگیری
سؤالات تحقیق
۱-آیا طرح آموزشهای تابعی کشاورزی توانسته است مهارت کشاورزان را در استفاده از روشهای صحیح کشاورزی افزایش دهد؟
۲-آیا طرح آموزشهای تابعی کشاورزی متناسب با نیازها و مسائل مبتلا به کشاورزان روستایی برنامهریزی شده است؟
۳-نظر و دیدگاه آموزشیاران نسبت به طرح آموزش های تابعی و محتوای کتابهای درسی و فیلمهای آموزشی چه میباشد؟
۴-در اجرای بستههای آموزشی طرح آموزشهای تابعی، آموزشیاران و مجریان طرح با چه مشکلاتی مواجه بوده اند؟
۵-در برنامهریزیها و فرآیند آموزشهای تابعی کشاورزی، اصول آموزش بزرگسالان تا چه حد مد نظر بوده و رعایت شده است؟
نتیجه گیری
از جمع بندی اطلاعات حاصله از این تحقیق نتایج زیر حاصل میشود:
۱-طرح آموزش های تابعی توانسته است از طریق آموزش روشهای صحیح کشاورزی در توانمند سازی مخاطبان تاثیر زیادی داشته باشد.
۲-آموزشهای ارائه شده در افزایش مهارت حرفهای مخاطبین (آموزشگیران) تاثیرگذار بوده است.
۳-آموزشهای ارائه شده مهارت مخاطبین را در زمینه مبارزه با علفهای هرز افزایش داده است.
۴-آموزشهای ارائه شده مهارت مخاطبان در خصوص راههای زراعی مبارزه با علفهای هرز را ارتقاء بخشیده است.
۵-برنامههای آموزشی اجرا شده مخاطبان را با روشهای صحیح آبیاری آشنا کرده است.
۶-مخاطبین پس از گذراندن آموزشها با ویژگیهای مواد غذایی پرمصرف و کممصرف آشنا شدهاند.
۷-آموزشهای ارائه شده مهارت در روشهای صحیح مصرف کودهای ازت دارو دارای روی را در مخاطبین ایجاد کرده است.
۸-مخاطبین پس از گذراندن دورههای آموزشی با نحوه کاشت، آبیاری، آفتها و زمان برداشت محصول پسته آشنا شدهاند.
۹-آموزشهای ارائه شده در خصوص توسعه و گسترش دانش و آگاهیهای مخاطبان تاثیر زیادی داشته است.
۱۰-برنامههای آموزشی توانسته است دانش حرفهای آموزشگیران را افزایش دهد.
۱۱-آموزشهای ارائه شده با نیازهای حرفهای مخاطبین (آموزشگیران) تناسب زیادی داشته است.
۱۲-مطالب درسی ارائه شده برای آموزشگیران مفید بوده است.
۱۳-بستههای آموزشی در کاهش مشکلات حرفهای و شغلی آموزشگیران تاثیرگذار بوده است.
۱۴-در برنامه ریزی های آموزشی صورت گرفته به نیازهای واقعی مخاطبین توجه زیادی شده است.
۱۵-آموزشهای عملی ارائه شده متناسب با نیازهای مخاطبان بوده است.
۱۶-برنامههای آموزشی تابعی موفق ارزیابی شده است.
۱۷-اجرای طرح آموزشهای تابعی در توسعه و گسترش دانش و آگاهیهای کاربرد آموزشگیران تاثیر زیادی داشته است.
۱۸-اجرای طرح آموزشهای تابعی در غنی سازی محیط ها و فضاهای آموزشی مراکز تاثیرگذار بوده است.
۱۹-آموزشهای علمی ارائه شده متناسب با نیازهای حرفهای آموزشگیران بوده و در کاهش مشکلات شغلی آنها تاثیرگذار بوده است.
۲۰-انتظارات آموزشگیران تا حد زیادی برآورده شده است.
۲۱-مطالب درسی ارائه شده جدید و تازه بوده است.
۲۲-اهداف آموزشی پیشبینی شده برای طرح آموزشهای تابعی تا حد زیادی تحقق یافته است.
۲۳-از وسایل کمک آموزشی استفاده بهینه صورت گرفته است.
۲۴-فیلمهای آموزشی به نمایش در آمده طی برگزاری دورهها در ارتقاء سطح دانش حرفهای آموزشگیران و کاهش مشکلات آنها تاثیرگذار بوده است.
۲۵-امکانات و تجهیزات کافی برای اجرای کامل بستههای آموزشی در سطح برخی از مراکز وجود نداشته است.
۲۶-در سطح برخی از مراکز از وسایل کمک آموزشی به حد کفایت استفاده نشده است.
۲۷-زمان پیشبینی شده برای آموزشها کافی نمیباشد.
۲۸-فرصت بیان تجربیات حرفهای در کلاسها برای مخاطبین تا حد نسبتاً زیادی فراهم شده است.
۲۹-محتوای بستههای آموزشی برای مخاطبان دارای جذابیت مطلوب بوده است.
۳۰-آموزشگیران از طرح آموزشهای تابعی رضایت کافی داشتهاند و انتظارات آنها تا حد زیادی برآورده شده است.
کلیدواژه ها: آموزشهای تابعی کشاورزی - آموزش بزرگسالان – اثربخشی آموزشی – ارزشیابی آموزشی |
دفعات مشاهده: 165 بار |
دفعات چاپ: 23 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر
درباره مؤسسه
به منظور پاسخ گویی به نیازهای پژوهشی کشور، توسعه و گسترش پژوهش در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، مدیریتی و حقوقی مرتبط با توسعه در کشور و جامعه ایران «مرکز مطالعات و تحقیقات اجتماعی ایرانمهر» با همت جمعی از اعضای هیات علمی کشور و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۲ تاسیس گردید.
پیوندهای فوری
اشتراک در خبرنامه
لطفاً نشاني پست الكترونيك خود را برای دريافت اطلاعات و اخبار پايگاه در كادر زير وارد كنيد.
آمار سایت
- كل کاربران ثبت شده: 10 کاربر
- کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
- ميهمانان در حال بازديد: 17 کاربر
- تمام بازديدها: 21934 بازدید
- بازديد 24 ساعت قبل: 66 بازدید
بازنشر اطلاعات
استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.